Pàgines

dimecres, 17 d’abril del 2013

La font del Peliuet. Castelló de la Plana.La Plan Alta

La font del Peliuet. Castelló de la Plana. La Plana Alta
És una font que hi ha dintre del casc urbà  al darrera de la Pergola, al passeig Ribalta.
Engalanada amb plantes aquàtiques i farcida de verdor, amagada   en un racó, entre l'ombra dels oms i la paret de la Pergola. Raconet  preciós a la llum del dia, on els contrasts de colors i formes juguen amb els sons de l'aigua i els pardalets i el conjunt ens enlluerna l'esperit.
 Però per  la nit les tenebres cauen  sobre l'indret i la desesperança i la confusió són  les que afloren sobre l'aigua quieta.
El desconsol em va venir  quan em vaig abocar a la basseta   un matí de primavera. Tot aquest encant meravellós es va trencar  quan la vaig veure surar entre la verdor tranquil·la, aquell fibló narcòtic , són les tristes despulles de la nit, que són vides pansides al matí.
Per una altra banda em van venir a la ment el record de les contalles paternals sobre l'indret.
 Quan la jovenalla, fa quaranta anys,  venien a festejar la nit, i cercaven   la font per  refrescar-se la cara amb l'aigua freda  i aclarir-se la ment del mareig del vi i de l'enrenou  nocturn
 Ubicació sobre mapa :mapa 1 punt 26






 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada