Pàgines

dijous, 18 d’abril del 2013

Antiga fàbrica J. Ramos. Sant Joan de Moró. La Plana Alta

L'Antiga fàbrica J Ramos. Sant Joan de Moró. La Plana Alta
Quan vaig arribar davant la casa de Joan, primer em va sorprendre la gran explanada que tenia davant la casa. Quan vaig girar la vista i vaig veure  l'edifici em vaig quedar bocabadat . Era una antiga fàbrica de  totxos, ara és podia veure l'antiga construcció.
Els pilars eren allargassats i li donaven altura, estaven  fets de totxos, impregnats de la pols de l'argila.De fet el color de l'argila ho envoltava tot. Molt prop vaig veure un antic fumeral on hi havia el forn.
Cabirons de fusta per aguantar les vessants, i arcs fets de totxo solcaven el sostre, com un vell baixell que ensenya la panxa, amb totes les seues costelles ben formades.
Més enllà vaig poder veure una construcció que em va sorprendre molt, amb petits prestatges, jo en principi no sabia perquè podria servir, era el lloc on deixaven secar els totxos una vegada cuits.
Ara ja fa temps que la fàbrica no funciona i les dependències ens mostren com era  l'antiga fabricació de totxos fets amb la terra d'argila, tal com els nostres avantpassats van aprendre a pastar el fang, coure'l i secar-lo.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada