Pàgines

dilluns, 27 de maig del 2013

Les termes romanes de la Santa.L'Alcora. L'Alcalatén.


Les termes romanes de la Santa i el poblat romà. L'Alcora. L'Alcalatén.

Dues vegades he gaudit de la visita a les termes de la Santa, les dues he tingut una sensació molt intensa , en pensar amb la importància de l'indret  i el que aquelles pedres amagaven. 
Com sempre, després de llegir la informació dels plafons on explivaven la importància dels banys en la cultura romana, m'he passejat per les termes, i amb la calor sempre m'han vingut  unes ganes d'un bon banyet, però la veritat, he arribar uns segles tard. En la segona visita vaig tenir l'ocasió de les explicacions de Tere, que em va ensenyar una mica més sobre el poblat i les termes.
El poblat romà es troba a l'esquerra de les termes, és molt gran, d'unes 15 Ha, i les termes es trobaven a la part de fora del poblat.
Vàrem passejar pels camps que ocupen l'antic poblat, jo estava encisat per veure algun vestigi que fotografiar.
Van comentar que el lloc on hi ha la granja , sota hi havia l'antic cementeri, tota la zona té un alt valor arqueològic i està prohibit agafar res. Vaig trobar un ganivet, tot i que no el vaig agafar, però si que el vaig fotografiar. El meu desig no era posseir una troballa important, jo en tinc prou amb quedar-me amb la imatge com a record  i que l'objecte faça el seu camí.
L'herba i la vegetació era molt espessa i costava caminar, però la importància de l'indret com a població de fa quasi 1800 anys(del segle I al V) ens esperonava l'ànima per seguir endavant, qui sap el que s'amagava sota terra en aquells bancals d'oliveres . Sota els fonaments de les construccions modernes, tal vegada s'amaguen mil respostes sobre la vida romana en aquesta comarca. La meua imaginació volia veure el que els ulls no eren capaços d'admirar.

zona on hi havia el poblat romà

Pel que fa a les termes em va meravellar l'enginy dels romans,  per fer funcionar les diferents sales amb aigua  a diferents temperatures i  controlar aquests contrasts fa quasi dos mil anys. Per altra banda el plaer de la gent amb els banys amb aigua calenta i la cura pel cos.

 



Tros de ganivet romà






En la nostra cinquena jornada d'el Camí en família vàrem iniciar l'etapa a les Termes, vàrem poder traure algunes imatges més.
Vista de la sala 11 l'aljub o cisterna






3 comentaris:

  1. Respecte al poblat romà al costat de les termes que queda encara baix terra, quines coordenades té? Indiques a l'esquerra de les termes, però és massa genèric. He passat per allí alguna vegada, i no ho he vist mai.

    ResponElimina
  2. Respecte al poblat romà al costat de les termes que queda encara baix terra, quines coordenades té? Indiques a l'esquerra de les termes, però és massa genèric. He passat per allí alguna vegada, i no ho he vist mai.

    ResponElimina
    Respostes
    1. A veure del poblat no queda res per això es dificil veure res, jo vaig anar amb Tere del Museu de l'Alcora i ella és la que em va parlar, no veuras res , jo em limite al que Tere em va comentar pel que s'ha trobat, es molt senzill, les termes per una banda limiten amb la carretera, doncs a l'altra banda que són oliveres i hi ha com una nau, quan puga mire les coordinades i t'ho dic

      Elimina