Pàgines

dimecres, 1 d’octubre del 2014

L'Ebre a Amposta.Amposta.Montsià.

 L'Ebre a Amposta.Amposta.Montsià.
Quina emoció quan vaig arribar al riu Ebre, quin espectacle Amposta vora el riu, em puc imaginar com la vida d'aquest poble està lligada al riu, quina força la de l'aigua i la de la gent que se l'estima.
Quantes batalles per posseir-lo, o per creuar-lo. Se'm perdia  la vista l'altra banda de riu, llunyana a l'horitzó.
 Alguns vaixells de rem solcaven llaugers aquesta mar dolça, jo caminava amb la grata companyia de Cebrià una persona molt estimada i de molt de prestigi  a Amposta i al club nàutic.
Vull recordar una mica la darrera batalla per l'aigua de l'Ebre, amb el lema Lo riu és vida , no al trasvassament, i quan hem d'agrair la gent del meu poble, Castelló de la Plana  i tots els pobles del voltant, el seny i la valentia d'aquesta gent, per frenar el trasvassament, ja que quan els governants no saben gestionar els recursos i tenen la febre del formigó i dels P.A.Is a la ment sols hagués faltat més aigua per fer més urbanitzacions com si no anarem prou servits. L'aigua als rius i els boscos a les muntanyes, així anem molt millor, d'una altra manera haguerem acabat amb totes les muntanyes urbanitzades i aquesta comarca salinitzada per l'entrada d'aigua de la mar.
 En la meua visita  el 26 de gener a Amposta vaig poder veure  un paisatge d'una belles extraordinària,  i es l'Ebre des del castell d'Amposta.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada