Pàgines

divendres, 10 d’octubre del 2014

Castell de Sufera. Cabanes. Plana Alta

Castell de Sufera. Cabanes. Plana Alta.

9-10-2014 De moment he passat pel seu costat, pel camí al costat del barranc de Miravet, m'han contat els veïns que dalt no n'hi ha res, a mi encara em queda pujar-hi, de moment tinc una visió des de baix.
 També conten que a prop hi havia un aljub i des de dalt baixaven a carregar aigua.

11-10-2014. He pujat al castell de Sufera, he deixat el cotxe al pla de Muletes i he fet a peu la pista i la senda que porta al castell.
 Segons el punt on el situa el mapa i les indicacions de la gent, he buscat qualsevol indici
de pedra treballada, o de muralla per xicoteta que fora. He trobat algunes pedres però cap indici de construcció  ni pedra tallada. Ja anava sobreavisat que no hi havia res, però jo igualment havia de pujar. M'ho havia de veure per mi mateix.
 L'indret és escarpat, propi del lloc per fixar un castell, estratègicament situat entre el castell de Miravet i el castell de Montornés, i si que trobem referències de la seua conquesta per Jaume I com podeu veure en la viquipèdia.
El castell el situaven a la part d'en mig de la muntanya.
Per altra banda com es pot fer desaparèixer un castell?, sense deixar rastre d'aquesta manera, sense deixar cap indici, ni un gram d'argamassa, ni una pedra tallada ? on han anat a parar les pedres? Per mi també la importància encara que no he trobat res és haver pujat al lloc on hi havia el castell, per  la  seua importància històrica, com un punt de resistència i de civilització.
.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada